sábado, 10 de enero de 2009




  • HEZKUNTZAREN INTEGRAZIOAREN ESPERIENTZIA:


-Esperientziaren deskribapena:



Integrazioa, hiritarren arteko eskubide berdintasuna, ezinbesteko kontzeptuaren zatia da. Normalizatutako edo adierazitako tratamendua beste modu batean jasotzea, pertsona guztien eskubide bezala uler daiteke, adibidez, desberdina izateagatik baztertua ez izatea.
Hezkuntza integrazioa HPB (hezkuntza premia bereziak) duen ikasle bati hezkuntza sistema erregularrean formazio prozesuetan parte hartzeko aukera ematen dion “zabaltasuna eta malgutasuna” da.
Zati batean edo denbora aldi osoan HPB duten eta ez duten haurrekin ikasten egoteko aukerari deritzo.
Eskolako integrazioa, Down sindromea duten pertsonentzako alternatiba bat da, beren ezaugarri propioekin loturik dauden laguntza espezializatu eta adizionala eskaintzen zaienean, anitzagoak izango dira onurak.
Hiru maila ematen dira hezkuntza zentruan:
-Hasierako ikasgela: hezkuntza integrazioaren lehen pausua da. Aditasunaren, jarrera sozialen erabileraren, motrizitatearen eta eguneroko trebetasunen garapenak ditu helburu nagusi bezala.
-Eskolaurrea: hasierako mailaren baldintzak betez, haurra eskolaurrera integratzen da. Bertan, bi maila daude; lehenik, eskolaurreko trebetasunak garatzen ditu eta bigarrenik, lehen hezkuntzarako prestatzen du.
-Lehen hezkuntza: 1.mailatik 5.mailara. Maila hauetan zehar, ikasleak irakaslearen laguntzarekin mugitzen edo garatzen doaz.
Down sindromedunen sarrera Integrazio Esperientzian, trebetasun kognitibo, motore eta sozioafektiboen ebaluaketa batekin sortzen da. Beraz, HPB duen haurra dagokion mailan kokatzen da. Horrez gain, Down sindromea duen haurrak, hezkuntza ekintzaren arrakasta indartuko duten laguntzek eskatzen duten jarraipen mediku, laguntza terapeutiko eta ikasketa errefortzua izan behar ditu.


-Helburuak:


·Down sindromea duten haurretan, integrazio esperientziaren funtzionamendua martxan jartzea.
·Esperientziaren garapen ekonomiko, administratibo eta ikaskuntzako kondizioak ezartzea.
·Curriculuma eta hautatutako modelo pedagogikoa probatzea.
·Esperientziaren jarraipena, sistematizazioa eta ebaluaketa egitea.
·Esperientzia hobetzeko eta maila altuagoetara aurrerapausoa egin dezaten, espazioa eta estrategiak lortzea eta garatzea.


-Curriculum orientazioa:


Hezkuntza integrazioaren helburua, Down sindromea duten haurrek, instituzioan egiten diren ekintza guztietan modu normalizatu eta oso batean parte hartzea da. Honekin batera, hezkuntza erregularrera sartzea eta curriculum ofizialean maila desberdinetarako ezarritako lorpenak haien erritmoaren arabera lortu ahal izatea.
Helburu hau, Down sindromeak dakartzan mugapenak kontuan izanda lortu behar da, horretarako curriculuma malguagoa izan beharko da, lorpenen gaindipenetarako denbora gehiago emanez, edukiak aldatuz eta egokituz, estrategia pedagogiko berriak barneratuz, indibidualizatutako arreta eta emendiozko laguntzak eskainiz.
-Esperientzian, lorpenetan eta ekintzetan lagungarriak izan ziren zenbait baldintza:
·Hezkuntza komunitatearen eta inguruaren sentsibilizazioa.
·Jarrera aldaketa, zabalkuntza, tolerantzia eta desberdintasunaren onarpena.
·Ezintasunean espezializatutako elkartearekin lan inter- instituzionala eta beste elkarteen laguntza ekonomikoak.
·Instalazioen hobekuntza eta taldeen eta materialen hornidura.
·Hezkuntza Proiektu Instituzionalaren berreraikuntza.
·Integrazioa lortzeko curriculumaren eta metodo pedagogikoen eraikuntza iraunkorra.
·Aholkularitza kalifikatua.
·Laguntza terapeutikoa.
·Trebakuntza iraunkorren prozesuak.


-Ikasketa ikuspegiak:


Orientazioa pedagogikoa: esperientziak integratutako haurren ikaskuntzak erraztuko zituen estrategia pedagogikoen bilaketa proposatu zuen.
-Printzipio pedagogiko bezala, Integrazio Esperientzia honetan oinarritzen da:
·Singularitateari errespetua, indibidualitateari arreta eta autonomia pertsonalaren garapena.
·Bestearekiko eta naturarekiko tolerantzia, solidaritatea eta maitasuna.
·Sozializazioa eta kooperazioa.
·Malgutasuna.
·Adierazpena, komunikazioa eta sormena.
·Esperientzia eta bizipen afektibo eta ludikoen erabilera.
·Adierazpen artistiko eta kulturalen erabilera.
-Estrategia metodologikoen artean bilatzen dena:
Testu librea: sentimenduen eta pentsamenduen adierazpena modu grafikoan edo idatzian zabaltzeko.
Ibilaldi klasea: ingurugiroarekin harremana haurrek ikusi, barneratu edo bizi izan dezaten.
Ipuinaren ordua: irakurmena, ulermena eta irudimena estimulatzeko.
Laminen deskribapena: ulermena eta idatzizko eta ahozko adierazpena estimulatzeko.
Muralen bidezko lanak: haurren ekintzak estimulatzeko eta hauen aurkezpenak bideratzeko.
Asteko pertsonaiak: haurrak beren balore, esfortzu eta bizipenengatik nabarmentzeko.
Talde txikitako lana: Elkar laguntzaren bidez lorpen nagusiak bultzatzeko.
Material didaktikoen erabilera: liburu, ipuin, diska, bideo eta heziketako software-a laguntza alternatibo bezala erabiltzea.


No hay comentarios: